Nabi Avcı, Öğretmenlerin tayinlerinde 31 Aralık esas alınacak

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, öğretmenlerin tayin başvurularında 31 Aralık esas alınacağını açıkladı.
"Zorunlu hizmet mağduru olarak kendilerini tanımlayan öğretmenlerin sözleşmeli öğretmen olarak çalıştıkları süreler de zorunlu hizmetten sayılacak"

* MEB Müsteşarı yeni değişiklikleri anlattı
-"Öğretmenlerin yer değiştirme sürelerinin hesaplanmasında bu yıl 31 Aralık esas alınacak"

-"Sınıf öğretmenlerinden branşa geçen öğretmenlerimizin tekrar sınıf öğretmenliğine dönmek isteyenlere yeni atanacak öğretmen arkadaşlarımızın haklarını çok fazla zedelemeyecek şekilde onlara bir kontenjan açmaya çalışıyoruz"

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı kapanışında önemli açıklamalarda bulundu. “Bazı çocuklarımızın karnelerindeki notlar kendilerinin veya velilerinin beklediği noktada olmayabilir” diyen Avcı, “Bu karneler çocuklarımızın motive etmek için düzenlenen belgeler. Onun için çocuklarımızı üzmeyelim. Öğretmenlerimizin de velilerle ilişkilerinde bunu hatırlattıklarını biliyorum. Tüm öğretmenlerimize, mili eğitim çalışanlarımıza, öğrencilerimize ve velilerimize mutlu sağlıklı bir tatil diliyorum” dedi.

Bakan Avcı, öğretmenlerin çalışma koşullarına ilişkin de önemli açıklamalarda bulundu. Sözleşmeli personelin sözleşmeli hizmet sürelerinin de zorunlu hizmet süresine sayılacağını açıklayan Avcı, yer değiştirme süresinin hesaplanmasında ise 31 Aralık’ı esas alacaklarını söyledi.

Daha önce alan değiştirmiş öğretmenlerin tekrar kendi alanlarına dönüşleri ile ilgili de açıklamalarda bulunan Nabi Avcı, “Yer değiştirmek için alan değiştiren öğretmenlerimizin, tekrar kendi alanlarına dönüş yapmaları zor görünüyor. Ancak yer değiştirmeden branş değiştiren sınıf öğretmenlerinde, yeni talep edenleri de mağdur etmeyecek bir çalışma yaparak geçiş imkanı tanıyacağız” diye konuştu.

Müsteşar twitter'den yazdı

Tekin, Twitter’den yaptığı açıklamada, “Değerli öğretmen arkadaslar biraz önce sn bakanımız açıkladı: tayin başvurularında 31 Aralık esas alınacak, Sözleşmeli olup kadroya gecen arkadaşların sozlesmelilikte gecen süreleri zorunlu hizmete sayılacak, Branş degisikligi yapıp, tekrar sınıf öğretmenliğine gecmek isteyenler için de bir kontenjan ayiracagiz” dedi.

Kaynak: www.memurlar.net

Yorumlar