Fatma Şahin'den Kamuda Başörtüsü Açıklaması

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin, Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu ile birlikte “Toplum Ruh Sağlığı Hizmeti: Sosyal İçermeye Doğru” başlıklı uluslararası konferansın açılışında basın mensuplarının sorularını cevapladı.
Bir gazetecinin “Demokratikleşme paketi ile kamuda başörtüsü serbestliği getiriliyor. Neler söyleyeceksiniz?” şeklindeki sorusuna Şahin: “Demokratikleşme paketine bakıldığında 76 milyonu kucaklayan, herkesin yaşam hakkını koruyan demokratik ölçüler içinde temel hak ve özgürlükleri ilerleten bir bakış açısı var. Bunlardan biri de kamuda başörtüsü ile ilgili bir süreç… Bakıldığında aslında toplumda ciddi bir olgunlaşma süreci var. Toplumda bir beklenti var. Bize düşen kısımda biz çözüm makamıyız. Bu engelleri kaldırıp ülkenin ileri demokrasiye gitmesine ve normalleşmesine yardımcı olmak paketin içerisine baktığımız zaman herkesim için bu bakış açışını görüyoruz. Kamuda başörtüsü ile ilgili düzenlemede bunu gösteriyor. Aslında ülkemizin ne kadar hızlı değiştiğini gösteriyor. 2007 yılında bizim parti kapatma ile ilgili süreç yaşadığımızda üniversitede başörtüsü ile ilgili yapılan bir düzenlemede toplumun ne kadar kutuplaştırıldığını ve ne kadar büyük sorunlar yaşatıldığını gördük. O sırada üniversitede başörtülü kızlarımız için benim yaptığım bir yorum bir gazetede manşet olmuştu. Benim orada söylediğim şey özgürlüklerin adım adım ilerlemesi lazım, demokratik olgunluk toplumsal olgunlukla beraber gitmesi lazım dediğim beyanat bir gazetede manşet oldu ve bir gün sonra Yargıtay başsavcısı benim demecimi parti kapatma için delil olarak gösterdi. Daha bu 3-5 yıl önce olan bir olay artık bugün bunun önündeki engellerin kalktığı artık bunların yaşanmadığı bir Türkiye’ye gidiyoruz. Ben bir kadın olarak bir anne olarak bunu çok önemsiyorum.”

Artık insanların birbirinin şekline göre değil, birbirinin başındaki örtüye göre değil, ehliyetini liyakatine, insanlığına, kalbine ve vicdanına göre değerlendirdiği bir toplumun yaşaması ve yaşatılması gerektiğini hatırlatan Şahin, “Bunların hepsi bir zenginlik ve birbirimizin hakkını korumamız lazım. Başörtülü başörtüsüzün, başı açık olan başı kapalı olanın hakkını koruması lazım... Bunu bir toplumsal birlik ve beraberliğe dönüştürmemiz lazım. O yüzden toplum bunu kendi içinde yaşıyor parlamentoda bunun gereğini yapıyor. O yüzden ben çok mutluyum.” diye konuştu. (facebook.com/FatmaSahinPage)

Yorumlar